Téma - Kvalita péče: Doplnění hlavního článku magazínu Srdce 4/19
TÉMA, MAGAZÍN SRDCE
Byli jste někdy nespokojeni s péčí v některé z nemocnic Plzeňského kraje? Pak patříte ke zhruba jednomu procentu pacientů, kteří mají negativní zkušenost. Z dotazníků hodnocení spokojenosti pacientů nebo i z dopisů, mailů, reakcí na sociálních sítích i příležitostných vzkazů v novinách totiž vyplývá, že drtivá většina pacientů je s péčí v krajských nemocnicích spokojená. Hodnocení kvality péče se věnuje hlavní téma magazínu Srdce - Zima 2019/20.
Drtivá většina pacientů hodnotí nemocnice Plzeňského kraje velice pozitivně
Zdraví je pro každého na prvním místě. Jenže Češi ve srovnání se západní Evropou obecně podceňují prevenci. To pak dohání častější návštěvou lékařů i lékáren. Vzniká tak spoustu příležitostí porovnávat, hodnotit, chválit, ale i kritizovat. A protože pikantní a negativní reference se snáze zveličují a šíří, lze častěji zaslechnout, že nějaký lékař „určil nesprávnou diagnózu od stolu“, než že pacienta řádně vyšetřil a doporučil vhodnou léčbu. I pověst nemocnic se tvoří takzvanou šuškandou. Jaká je ale skutečnost?
Dotazníky spokojenosti - Kde je naleznete?
Dotazníky spokojenosti obdrží pacient buď přímo v nemocnici (ambulance, lůžkové oddělení, prostory čekáren), nebo si je může stáhnout a vytisknout z webu jednotlivých nemocnic (viz odkazy níže). Kromě hodnocení je třeba v záhlaví vyplnit i název oddělení nebo ambulance, kde byl hospitalizován či ošetřován / vyšetřován.
Poděkování a pochvaly pacientů
Jednotlivé nemocnice dostávají průběžně od řady svých pacientů poděkování za péči a léčbu. Dle možností uveřejňují nemocnice pochvalné a děkovné vzkazy či dopisy na svých webových stránkách (viz odkazy níže). Každé podobné sdělení, že jsme svoji práci odvedli dobře, nejen potěší, ale také motivuje, abychom ve své činnosti nepolevovali a kvalitní práci odváděli i nadále.